۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۴

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

نظارت و ساماندهی مهدکودک‌ها در قزوین ضروری است

نظارت و ساماندهی مهدکودک‌ها در قزوین ضروری است

قزوین- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه نظارت و ساماندهی وضعیت مهدکودک‌های استان ضروری است، از راه اندازی «مهد مسجد» در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری علیخانی در بازدید از یکی از مهدهای کودک قزوین اظهار کرد: تربیت فرزندان زیر هفت سال در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین نظارت و ساماندهی وضعیت مهدکودک‌های استان ضروری است.

وی افزود: به منظور استفاده از همه ظرفیت‌ها، طرح مهد مساجد از طرف دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین در حال پیگیری است، در این طرح از ظرفیت مساجد در امر بازی و امور تربیتی کودکان بهره می‌بریم و برنامه‌های کاربردی مختلفی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: پرورش استعدادهای کودکان همراه با بازی، الگوسازی برای خانه بازی‌های سطح شهر با توجه به آسیب‌های موجود در این بخش، ایجاد روحیه شادی و نشاط در کودکان، ایجاد علاقه به حضور در مساجد و آسودگی والدین در پرداختن به کارهای عبادی در مساجد از جمله مزایای طرح مهد مساجد است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در بسیاری از مساجد بزرگ شهرهای مختلف استان امکان ایجاد فضای مناسب برای مهد وجود دارد و با همت دستگاه‌های متولی می‌توان از این فضا به بهترین شکل برای استفاده همه خانواده‌ها بهره برد.

علیخانی تاکید کرد: با توجه به اطمینان خاطری که عموم مردم به فضای مساجد دارند و روح حاکم به این فضای معنوی، امیدواریم برپایی این مهدهای کودک که نمونه‌های موفق آن در مناطق مختلف وجود دارد با استقبال خوب خانواده‌ها مواجه شود.

کد خبر 5911895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha